View Single Post
Sitat av naprasno Vis innlegg
Hvordan hadde du reagert om en venn fortalte deg at de har skjult et heroinmisbruk så lenge dere har kjent hverandre? Og for perspektiv, hva er ditt forhold/holdning til rus generelt?
Vis hele sitatet...
Jeg hadde brukt mye tid og energi på å bekymre meg, men så lenge jeg visste at personen har kontroll over misbruket, hadde en jobb, en boplass og gode venner hadde det ikke gjort så alt for mye, så lenge personen ikke hadde latt det gått utover meg, mine venner eller generelt andres liv. Hadde så klart fortsatt brukt mye tid på å tenke over dette, mest sannsynlig blitt litt tilbaketrukken og holdt meg unna personen, men samtidig vet jeg at hvis alle trekker seg unna ender hen opp med ingen, og da kan det gå gale veien. Tidligere arbeidsgiver fortalte meg at han røyket heroin som ungdom, og ut i fra heroin-bilde man danner seg på ungdomsskolen skulle man aldri trodd dette om hen, så dette viser igjen at heroinen er skadelig, men ikke så skadelig om man klarer å opprettholde ett normalt liv med jobb, mat, venner og ikke minst penger til å finansiere eget misbruk og alt annet man trenger i livet. Jeg vet at det finnes mange heroinavhengige der ute som ingen egentlig vet at bruker heroin.

Mitt forhold og min holdning til rus er veldig avslappet, jeg røyker hasj/weed daglig og tar MDMA fire ganger i året. Jeg har ingen fordommer mot folk med store rusproblemer, men jeg liker ikke å omgås rusa personer, med mindre de er rusa på hasj eller MDMA (da må jeg også være rusa på det.). Psykadelik er jeg også glad i, men også her liker jeg ikke å omgås med personer om jeg ikke selv er rusa på det samme som de. Heroin, Amfetamin, Kokain, Morfin er jeg veldig veldig lite glad i og holder meg langt unna, aldri prøvd å kommer aldri til å prøve. Benzo kan jeg ta av og til.