View Single Post
Sitat av h3kr0 Vis innlegg
Et spørsmål er jo om det kanskje ville vært bedre å selge 3 % øl og cider til 16åringene i steden for at de skal stjele sprit fra barskapet til mor og far? Eller om dette da bare ville kommet i tilegg og at 16åringe ville drikke mer og at det vil ha en negativ effekt...
Vis hele sitatet...
Personlig foretrekker jeg alkoholsvake drikkevarer som cider o.l., men har man ikke noe annet så vet vi alle at man blander f.eks. Redbull og vodka. Sånn som det er nå så tar vi ungdom det vi får tak i å jeg tror at om vi enklere kunne fått tak i alkoholsvake drikkevarer så ville flere gått bort fra sprit.

Bare for å ta et eksempel så vr det dette som skjedde da Netflix kom på markedet og antallet piratkopier sank voldsomt selvom utvalget på Netflix var dårligere enn på ThePirateBay så var det lettere å se filmer på Netflix og derfor valgte flere det fremfor å ta det andre valget som skadet bransjen og dem selv hvis de ble tatt.

Jeg vet såklart at dette er to helt forskjellige ting, men jeg tror det vil få samme effekt da det er flere som velger det som er lett av ganske enkelt menneskets natur