View Single Post
Sitat av Blazed Monkey Vis innlegg
Slutt da! Når man per definisjon er VOKSEN, så burde man kunne nyte alkhol uansett styrke. Er man myndig ja da burde det ikke være sånne dumme grenser. Hva 16 åringer foretar seg, det er en annen sak.
Vis hele sitatet...
nei du er myndig - men det som er viktig når man vurdere slike spørsmål er ikke om du er myndig eller ikke men om du er mentalt voksen nok til å faktisk kunne ta fornuftige valg. Jeg mener folk flest rett og slett ikke er det, go jeg var heller ikke en av de som var voksen når jeg ble myndig. Verden fungerer ikke sånn at når man plutselig ble myndig så er man plutselig i mye bedre stand til å ta gode valg.

Personlig ville jeg heller endret så man ikke ble myndig før man var oppe i 20-årene fremfor å la yngre folk kjøpe sprit.

Jeg er i mot dette. Selv om mange 16-åringer får tak i alkohol er det også en del som faktisk tenker "Jeg har ikke lov til å drikke alkohol før jeg er 18 så jeg venter". Samt synes jeg også at det å gjøre det lovlig for 16 åringer å kjøpe alkohol blir litt symbolsk det samme som å si det er greit at 16 åringer drikker alkohol, og det mener jeg ikke.
Sist endret av etse; 16. august 2013 kl. 22:25.