View Single Post
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
Du som lever på sosialen/trygd kan umulig stemme på frp.., regner med at du vet at frp ikke liker trygd ?
Vis hele sitatet...
Jeg kan godt ta den en gang til.

Jeg har jobbet siden tenårene uten utdanning utover den jeg og arbeidsgivere har betalt for.
Etter over tyve år med hardt arbeid virket hverken trygdesystem eller helsevesen.
At du tar opp nettopp trygd, er det kanskje min aller største grunn til å ikke velge ap.

Jeg har egenhendig rettet NAVs feil, men for sent.
Siden jeg har blitt snytt for trygd i mer enn tre år, har jeg nå mistet trygdegrunnlaget. Jeg får ikke en gang attføring.

Bare for å understreke: Jeg har vært svært alvorlig syk i en årrekke. Så syk at to av de årene var et rent dødsleie. Fra de to årene er mitt minne i sort/hvitt og stillbilder.

Jeg har i løpet av mine seks år som sosialklient: finansiert det første halvåret med sparepenger og finansiert to måneder underveis p.g.a uteblitt støtte.
Jeg har aldri søkt om noe som helst utover livsopphold og husleie på disse årene.
Jeg har ikke mappe på nav, jeg har kasse. En a4 eske full av dokumenter jeg har produsert til ingen nytte. Massevis av kostnader og enormt med bryderier mens jeg kjempet en kamp på liv og død.
Nå er jeg nesten frisk og søker "drittjobber" i mangel av attføring og full arbeidsførhet.

Jeg syns ihvertfall jeg bør ses på med respekt og ikke som en snylter, hvis det var meningen.

Og trygd og velferdsstat? Vel det gjelder ikke meg.
Ap/Sv/Sp har for alltid diskvalifisert seg fra min stemmeseddel og jeg blir litt fortvilet når jeg ser folk forsvarer en virkelighet som ikke finnes.

For å ta Frp så har de aldri diskvalifisert seg i regjering. De hadde budsjettforlik med Bondevik og fra det husker jeg at de krevde halvering av egenandelstaket for frikort for å bli med.
Nå har frp mye skummelt på programmet sitt, en del av det vil jeg ikke ha i det hele tatt. Bare så det er sagt. Men jeg er veldig spent på det neste programmet.

For min egen del er politikk jakten på den beste løsningen og ikke en jakt på et felleskap eller identitet.

Hvis jeg hadde vært amerikaner (ingen ønske om det), ville mine advokater knust det forsiksingsselskapet jeg hadde innbetalt til i retten, det samme med lege og sykehus. De hadde måtte betale giganterstatninger.
Dette er også bakteppet deres når de driver sine firmaer og går på jobben, det er et veldig ansvar.

I Norge så må jeg ta alt ansvar, både medisinsk og økonomisk.