View Single Post
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Sitat av frø Vis innlegg
Det jeg forbinder med høyre er deres nulltoleranse for individuell frihet når det gjelder ruspolitikk.
Skal dette liksom være et liberalt parti?
Vis hele sitatet...
Liberalt når det gjelder godt økonomisk stiltes disposisjon over egne penger, liberalt når det gjelder metoder å tjene penger på (aka sykehjem(Aleris) og skoler), liberalt også når det kommer til å sette det som egentlig kun bør være statlige oppgaver på anbud (ala inter-regional togtransport/NSB, skoler, sykehus, sykehjem, vedikehold i kommunene og i infrastrukturen... you name it..)

Du ser..., å bruke cannabis er noe som absolutt ikke tilhører vanene til borgerskapet.. derfor fnyser og rynker Høire på nesa av cannabis og kaller det et *alvorlig stykke narkotika*, f.eks si Bent Høie, der han i mange narkodebatter med alvorlig stemme og bestemt blikk taktfast sier at "dette må vi aldri finne på å legalisere/avkriminalisere".

Men sånn serr, fra spøk til ak47; Høire har jevnt over en rimelig dårlig ruspolitikk er i allefall min egen oppfatning. De har noen gode ideer innen heroin &metadon-området - men siden dét interesserer meg lite, og jeg heller har sett på andre partier mer, så vet jeg desverre ikke altfor meget om Høires samlede ruspolitikk.
Det som jeg har fått med meg relativt bra riktignok, er at de ønsker på generell basis 1)innstramminger -2)strengere straffer, -3)generelt mer konservative på softdrugs enn andre partier.

Derimot paradokset ser dere - de er mye mer liberale på alkohol... Men nettopp der er også problemet med Høire - de er mer liberale og friere på ting som den store folkeopinionen vil være med på(billigere alkohol & røyk), men hvis det bryter med skikker og tradisjon (som cannabis hertil-lands vil gjøre), så vil det bli forhåndsdømt og lagt under strenge regler enn til og med det AP vil ha.

...........
**Tips; sjekk ut nettsidene til Høyre og evt også Unge høyre for meninger så du kan danne deg et klarere bilde. Står sikker noe ala "vi mener....."

*Høyres nettside ang rus-*omsorg* som dem kaller det.
Sist endret av aeon_illuminate; 23. august 2012 kl. 04:13.