View Single Post
Personlig tror jeg veldig lite vil skje annerledes om høyre kommer til makten. Politikken er for det første ikke så alt for forskjellig mellom de norske partiene, samt at det politiske systemet er satt opp slik at man rett og slett ikke får gjort så alt for mye på 4 år.

Det jeg tror vil skje er at man vil få mye de samme tendensene i USA, hvor folk driver å klager på Obama for å ikke ha innfridd alle valgløftene. For jeg har liten tro på at uansett hvilket parti som kommer i spiseen ved regjeringsvalg - så vil ingen av partiene klare å holde valgløftene.

Og når det kommer til hvorfor folk tror alt skal bli så mye mindre med en annne regjering så er det rett og slett i mine øyne at folk flest er dumme når det komme til politikk. Mange av de som utaler seg vet jo ikke hvordan politikken til partiet de heier på vil fungerr helhetlig. (Jeg har f.eks. sett mange som i gjennom diskusjoner viser seg å være for en veldig sosialistisk eller sosial-demokratisk politikk, men allikevel gjerne vil stemme på FRP og tror at de fører den politikken de ønsker. - jeg har også sett tilfeller i motsett retning, men langt i fra like ofte.)