View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, syntes også det hørtes ut som veeldig mye flein og lite fluesopp.

Passe rekreasjonsdose på flein er vell ca 1,5g. Mens fluesopp er ca 15g. Hvis jeg var deg som tydeligvis har høy toleranse på flein så trur jeg at jeg ville gått for 3g flein og 15g fluesopp
Vis hele sitatet...
15 gram er litt mye. Det er godt innenfor det deliriske spekteret, kan bli passe skummelt dette. 8-10 (12 hvis man liker spenning) er det som anbefales for en grei opplevelse uten særlig risiko for å bli koko og kanskje gjøre noe dumt.

Vil også nevne at det er usikkert hvor mye ibotensyre man klarer å omdanne til muscimol ved hjelp av tørking/curing og/eller koking ved 80-90 grader. Ibotensyre er en potent nervegift som kan potensielt drepe hjerneceller (gjorde det i allefall hos mus når de fikk ibonsyre injisert direkte gjennom kraniet). Det er ukjent om leveren er nok til å dekarboksylere resten av ibonsyre som måtte være igjen i soppen til muscimol, og om ibotensyre kan krysse blod-hjerne-barrieren.

Så rød fluesopp kan være farlig ikke bare fordi den kan drepe ved overdose, men også potensielt fordi den skader hjernen.
Sist endret av Stray Wanderer; 26. november 2020 kl. 20:22. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.