View Single Post
Sitat av Fraktalist Vis innlegg
Det er helt grusomt, jeg vet for jeg har prøvd selv så jeg vet dessverre hvor ille det er. Man blir så ødelagt og desperat etter hvert så det kan gå riktig galt.
Det er helvete 'in real life'

Jeg får dessverre ikke foreskrevet det jeg trenger men kun imovane og kvetiapin. Om jeg kunne velge så tror jeg at jeg hadde prøvd å få til to 'coctailer' med medisiner og vekslet på disse hver 14dag eller hver tredje uke sånn at man unngår den værste toleranseoppbygningen og slipper kraftig avhengighet.
Dette ville jeg kombinert med søvnrestriksjon sånn at søvnrytmen forhåpentligvis hadde falt på plass.

Har du snakket med lege/psykiater om du hva som skjer om du velger å legge deg inn?
Det er jo frivillig, så om man avtaler at de bare får lagt deg i søvn om du kommer, så er jo det en slags sikkerhetsventil man har. Det kan gi en viss trygghet når ting drar seg til for alvor igjen.
Vis hele sitatet...
Jeg fikk til slutt Apodorm etter å ha fått "nei" flere ganger tidligere. Jeg gjorde det ved å slutte å spesifikt spørre etter Apodorm, men heller legge vekt på hvor ille det er og hva som kan skje når jeg går så lenge uten søvn. Som jo er at jeg blir psykotisk og kan finne på å drepe personer. Spesielt de fra psykiatritjenesten som kommer innom er spesielt utsatt. Og mindre strengt fikk jeg det til å bli når jeg hadde gått 5 dager uten søvn og ikke fikk sove av de vanlige dosene med både Seroquel, Imovane og Apodorm. Tror nok også hun ble overrasket når ikke engang Apodorm hjalp. Hun vet omtrent alt av hva jeg har brukt av rus tidligere.

Nå sist gang så nevnte jeg til rus- og psykiatritjenesten at jeg var åpen om å bli lagt inn, visst det betød at jeg ble lagt i søvn. Ville vært lite hensiktsmessig å ignorere søvnproblemene og bare behandle psykosen. Eller å gjøre noe annet vissvass.

Ble selv litt overrasket da jeg for ca. 10 år siden kom til min fastlege og for første gang ba om sovemedisiner. Jeg hadde c-preparater i tankene, men forlot timen med Imovane. Noe jeg siden har fått utskrevet av de fleste fastlegene jeg har hatt, også av kommunelegen som var mest kritisk til at jeg brukt rusmidler. Den eneste gangen jeg ikke fikk det tror jeg var hos en som foretrakk naturmedisiner og heller ga meg opptil 5 ulike naturmedisiner i reseptgruppe c og blant de reseptfrie medisinene.
Sist endret av einsteindragon; 6. mars 2024 kl. 17:34. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.