View Single Post
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Det farligste med Putin er at han allerede er ille ute, har løyet for det russiske folk i lang, lang tid og nå begynner fler og fler å innse det.

Han lever også uten særlig kontakt med omverdenen og er omtrent som en ekstrem versjon av Trump.
Hva han kan finne på når han føler seg presset opp i hjørnet, enten av NATO eller sitt eget folk vet ingen.
Han ser nok selv at det snart er slutten for han, og det er ikke sikkert han er imot å gå døden imøte med verdens største smell.

Du kan ikke regne med at Putin bryr seg om verken Kina, sitt eget folk (noe som nå er svært tydelig), eller verden forøvrig.
I hans hode er nok hans ego det eneste som betyr noe.

Og ja, han lever på å bløffe, men når det livet ikke er trygt lenger, da er jeg mer skeptisk.
Vis hele sitatet...
Hvordan er han en ekstrem versjon av Trump? Spør du meg så er han rake motsetningen, en veldig intelligent person. Trump tror selv på drittet han sier, Putin lyver.
Om du tror Putin er gal så bør du se litt på de potensielle arvtakerne.

Jeg forstår ikke logikken, du sier at han er såpass ustabil at han kan drepe hele sitt eget folk. Hvorfor vil du ikke ta han da? Vil du leve i konstant frykt for atom angrep? Vil du at våre etterkommere skal måtte ta den kampen, mot et mulig sterkere Russland?

Hva får deg til å tro at han vil nøye seg med Ukraina?

Om han er så gal som du skal ha det til så spiller det ingen rolle om vi gir våpen eller ikke. Du må åpne øynene litt og se på realiteten, hadde Russland ment alvor med truslene sine så burde vi sett mer enn en sabotasje av en oljerørledning.

Av og til må du faktisk stole på de som driver med dette daglig, ingen vestlige land ville sendt tanks om det var en reell fare for atomkrig.
Den største faren er å avskrive Putin som en syk gal mann, det er en intelligent person med psykopatiske trekk som har et annet verdensbilde enn oss.
Demokrati er ikke normen i verden, demokrati ble til med makt. Det er millioner av mennesker som har dødd for å forsvare demokratiet vårt opp gjennom historien.
Det er en utopi og tro at vår generasjon ikke skal måtte ta de samme kampene.
Sist endret av random105675; 26. januar 2023 kl. 08:40.