View Single Post
Folkens!

(Utrolig spennende artikkel nederst i innlegget angående de falske Rivotril-glassene og hvordan produsentene ble busta. Spesielt interessant når man har hatt masse med akkurat de glassene å gjøre, noe mange av oss har!)

Se for dere batcher med Ksalol-brett med det gamle designet som ligger rundt i depoter eller random rolige dealere.

Og så har du andre (organiserte?) kriminelle som er raskere eller har andre kilder og andre kanaler de får varer gjennom, som får importert og solgt de nye brettene.

Da har du gamle og nye brett på markedet om hverandre.

Og ja, ingen tvil om at man sikkert lett får ordnet blistere/brett fra f.eks Kina som ser 99% ekte ut og pressa piller selv, men jeg tror allikevel det er veldig uvanlig ELLER at de som gjør det bruker riktig virkestoff.

------

Han fyren som laget fake Rivotril var jo en kjemiker og fremstilte Klonazepam som ble brukt i pillene.
Alt så jo utrolig ordentlig ut. Glass, etikett (Med likt serienummer, alltid! ) bomull i glasset over pillene. Og pillene så ordentlige ut, men designet var ikke som Roche sitt.

Det var mange givesways ifht. at de ikke var produsert legit, men de funket som oftest som de skulle, noe artikkelen under bekrefter. Pillene inneholdt Klonazepam, som man forventet og ønsket.

Om jeg vil ha piller og får et hjemmelaget glass med Rivotril 2mg som faktisk inneholder ~2mg Klonazepam vil jeg være fornøyd om ikke litt ekstra happy fordi jeg har fått "falske varer" som faktisk inneholder det de skal.

------

Artikkel under:

https://www.tv2.no/spesialer/nyheter...s-breaking-bad

"I et rom innerst i huset, finner politiet det de lette etter.

Gamle rustne gryter med kokende kjemikalier står på rekke og rad.

Elektrikeren og kjemikeren var den perfekte duo, ifølge politimannen.

– Elektrikeren visste hvordan han skulle bygge labben. Og kjemikeren kunne produsere klonazepam, hovedingrediensen i Rivotril, sier Attila Meszar.

...
"Vi vet helt sikkert at batchnummer «E1048E1» er forfalsket. Det nummeret ble gitt til et spansk legemiddelfirma i 2015, sier politimannen.

– Så de har klart å lure alle på denne måten?"


------

Lurer på hvor mye penger alle de Rivoglassene der omsattes for, sånn totalt. Fra labben til gata i Norge. Det var ikke lite, fyfaen... For dem gikk det evig mange av.
Sist endret av krystallkongen; 30. januar 2022 kl. 06:08. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.