View Single Post
Sitat av Zarni Vis innlegg
Jeg har selv brukt kaldvanns -ekstraheringsmetoden. Fordi magen min ikke tåler paracatamol så bra. Jeg pulveriser pillene ganske godt, da jeg ønsker og få med meg så mye kodein som mulig. Men når jeg skal filtrere er det nesten ikke noe pulver igjen. Slik som om alt har løst seg inn i vannet. får dessuten vondt i magen av vannet etter filtreringen også. Er du sikker på at paracetamol ikke er vannløselig?
Vis hele sitatet...
Paracetamol løser seg opp i vann, men prinsippet bak kaldtvanns ekstrahering er at det løses opp veldig dårlig når vannet er kaldt. Kodein på den andre siden kan løses opp en del i en relativ liten mengde vann selv om vannet er kaldt. Så du kommer alltid til å sitte igjen med litt paracetamol, men du slepper å hive i deg typisk 500mg paracetamol per 30-40 mg kodein.

Kunne ikke finne noe særlig av kilder på løsningstall for paracetamol eller kodein, men et forum nevnte at 1 gram kodein trenger 4 ml kaldt vann for en mettet løsning mens paracetamol derimot trenger 70 ml kaldt vann per gram. Så hvis du løser opp x antall paralgin forte i 50 ml kaldt vann kan du ikke få mer en ca 700 mg paracetamol uten å ta vekk noe av kodeinen