View Single Post
Sitat av Berre Vis innlegg
Et av mine bedre portrettbilder i 2009, har dog ikke tatt så mye bilder iløpet av året. Nå er det vel ikke så mye hokuspokus siden jeg synes stilen til motivet er 99% av bildet.




Bildet er tatt i studio på jobben etter en økt med produktfotografering.
Vis hele sitatet...
Dette bilde forteller meg en historie. Dessverre er det ikke en gild historie.
Bildet gir meg assosiasjoner om dagens samfunn. Leste nettopp i avisen at 40% av familier består av kun en person.
Dette er tragisk. Og tragisk ikke minst for dem som har født unger, hvor ungen(e) blir en kasteball mellom foreldre.

Selv om bildet er noenlunde lyst, er det ikke sikkert at det er så hyggelig og trivelig som vi vil ha det til.
Tanken går jo først og fremst til personen som står der.
Slik ser jeg på ditt bilde.

Ekstra vanskelig har det jo nok vært i disse søte juletider, og med nyttårsfeiring.

Det er veldig trist bilde. Men det er sant og realistisk, dessverre.
Vel, nå skal ikke jeg prøve å løse situasjonen som forferdelig mange har havnet i, men stiller meg nok spørrende til folks holdning i temaet. Det har liksom blitt litt for lett å springe sin vei når noe går galt, og dessverre får det fatale konsekvenser.
Et levende bilde Berre, som jeg liker godt.
Bra jobba, vet ikke om dette var i dine tanker i gjerningsøyeblikket. Kan også legge til at dette bilde er kunst i mine øyner, fordi betrakter kan finne sine egne løsninger og konkludere forskjellig i dette bildet.