View Single Post
Sitat av vidarlo Vis innlegg
Ja, igjen: har du gode alternativ? Å la Russland bølle seg til det dei vil er ikkje eit reelt alternativ for min del. Gir Vesten etter i Ukraina, tipper eg det er tidsspørsmål før det baltiske kartet må teiknast om. Eller det polske. No har eg for all del jævla lite til overs for Polen generelt, men dei er størrelsesordener betre enn Russland.
Vis hele sitatet...
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Helt enig. Bare fordi dem er en atommakt kan vi ikke la dem holde på slik som dem vil. Gir vi etter nå vil Rassland bare fortsette igjen senere. Nå er streken tegnet, nå har verden satt foten ned og den må ikke løftes. Uansett hva som skulle skje spør du meg. Vi skal alle dø en dag, jeg dør heller for en bedre verden for de som engang måtte komme etter, om alternativet er å la et land som Russland holde på slik de gjør.
Vis hele sitatet...
Bortsett fra bruk av atomvåpen (som vi ikke vet noe om resultatet av) så er jo problemet nå nettopp at vesten bare fortsetter å gi etter. Dette vet Putin å utnytte godt å utnytte og kan nå fortsette å svare med å bombe uskyldige sivile mens vi sitter i sofaen å ser på, det skjer jo ikke en dritt uansett. Helt utrolig at vi fortsatt kan sitte å se på dette, et drøyt halvår senere er dette blitt akesptert hverdagskost.

Jeg er mye mer bekymret for denne veien frem til eventuelt atomkrig. Det ser nå ut som at Ukraina ikke gir seg før de har tatt tilbake Krim.

Ukraina blir nektet NATO-medlemskap med argumentet at det er for sent å tegne forsikring når det brenner.
Sverige og Finland blir likevel medlem. Det er en eneste stor skam.
Sist endret av Dough; 10. oktober 2022 kl. 08:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.