View Single Post
Sitat av tb303 Vis innlegg
Vil bare påpeke at en av Norges mest profilerte elektronika-artister produserer/programmerer/jobber stort sett i GarageBand.. så hva man bruker spiller egentlig ingen rolle utover hva man selv er mest komfortabel med!
Vis hele sitatet...
En av mine favoritt-produsenter (Apollo Brown) lager beats i CoolEditPro på en gammel Windows XP maskin. Han lager musikk milevis bedre enn meg, med uendelig mange plugins, Push 2, hele pakka... Det handler ikke om verktøyet, men hvordan man bruker det.

@Olliste Kenny Beats snakker litt om det i en av episodene. Tipper du hadde likt å se prosessen hans, og så er serien sykt kul. Ligger på youtube

Sitat av SkurtNilsen Vis innlegg
Ikke hør på Ableton-snobben btw, han aner ikke hva han snakker om. Ableton brukere tror de er hot shit pga. de har kjøpt en helt vanvittig overpriset DAW som man til og med må betale for updates for (FL gir deg free updates for life) med et grensesnitt som ligner på Microsoft Excel. Ville ikke overrasket meg om han er Mac-snobb også ettersom han liker å betale trippel pris for utstyret sitt

Ikke misforstå btw. Abelton er en bra DAW, men FL er også bra - og langt mer fornuftig priset.
Vis hele sitatet...
Som Ableton-bruker ble jeg litt lei meg nå Neida. Men akkurat Ableton vs FL vil jeg si har en litt vesentlig forskjel i forhold til hvordan man jobber, som jeg selv erfarte etter jeg byttet fra FL til Ableton Live en gang i tiden. I FL følte jeg meg litt mer tvunget til å trykke ting inn. Ikke at man må det, men det funker veldig bra til det, så det ble ofte sånn. Live har derimot en elendig piano roll, og ingen innebygd step sequencer, men lener seg veldig mot å spille inn sekvenser live hele veien. Til min workflow er dette perfekt, så for min del var det en fordel å bytte. Men ja, Live er litt dyrt... Ikke helt uoverkommelig hvis man får tak i en Lite lisens fra noen, mange som har liggende. Jeg kjøpte i tillegg på student-discount, og da ble det ganske rimelig.
Sist endret av hippitus; 10. februar 2020 kl. 22:47. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.