View Single Post
Sitat av lydmannen Vis innlegg
Tips til å utvikle deg videre: dropp FL og lag beats i Ableton. Ved å skifte til en mindre rigid DAW vil du få en romsligere arbeidsflyt og større kreativ/auditiv diversitet. FL er for kids, Ableton er bransjestandard.
Vis hele sitatet...
Det er dårlig advice... Det stemte kanskje for deg, men det er mange som bruker FL også. FL er jo bransjestandard for trap ihvertfall. Ikke mange som bruker Ableton i den sjangeren. Og det finnes folk som bruker FL til jazz hop, lofi, alt mulig. Det handler 100% bare om hva som funker best for hver enkelt. Ingen DAW er objektivt best. Da gjelder det helder å teste ut flere forskjellige, og se hva som passer best for seg selv.

Angående dine beats TS så synes jeg de er litt overproduserte. Føler det skjer veldig mye hele tiden i alle jeg har hørt. I tillegg så synes jeg 808ene er litt vel ekstreme til tider. Prøv å tenk på å bygge energi. Ikke kjør full pupp hele veien, og ikke leg til for mange elementer. Sjekk serien The Cave av Kenny Beats på youtube, den er svært inspirerende!