View Single Post
Sitat av creepybastard Vis innlegg
Opplever akkurat det samme, og har opplevd det siden jeg fikk linjen. Har byttet hjemmesentral og har nå satt den i bridge mode. Bruker en Asus RT-N56u som router, og denne fungerte utmerket der jeg bodde før. Hadde altibox der også, og bridge mode på en gammel svart Telsey hjemmesentral.

Uploadspeed er ekstremt ustabil. Mistenker at det kan være media converter som kan gjøre dette. Noen som har noen tips, eller har opplevd lignende.

Har også en (http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=607016)
Netgear 24 x Gigabit Smart Managed koblet til, kan denne gjøre noe med det jeg opplever?
Vis hele sitatet...
Har du funnet en løsning? Kommet frem til at det må enten være media converteren eller utstyret i andre enden/måten de begrenser hastigheten på. Holder på å skrive en mail til min lokale leverandør as we speak, men forventer ikke stort annet enn "har du prøvd å starte på nytt?" i retur.

Noen andre som har tips? Evt. en media converter som ikke koster all verden som jeg kan teste for å utelukke den? Har forståelse for at peering og last forskjellige tider på døgnet påvirker men makser download nesten konstant mot de fleste steder. Har testet upload mot 2 100mbit linjer på jobb, 1gbit koblet mot nix og 1gbit i nederland, fryktelig ustabilt samma hvilken protokoll jeg bruker.