View Single Post
HerAnt's Avatar
Trådstarter
100
Sitat av BigJackW Vis innlegg
Arbeidsområdet er jeg litt usikker på atm, men går man etter føringene er det rundt 600x800x300mm (x,y,z).

Skal også bygge i alu. Bestilte 30x60 ekstrudert aluminium herfra. Litt usikker på hva jeg skal bruke på bordet.

Tror ikke du kan bruke frekvensomformer på kress-fresene da jeg mener å huske disse har innebygget turtalsregulator. Justeres via et hjul på selve fresen. Kommer selv som sagt til å gå for en av disse kina-spindlene. Skal skaffe en annen frekvensomformer en den du får kjøpt med disse dog. Blir vel en av de store; schneider, abb eller omron alt etter hva jeg får billigst av arbeidsgiver.
Vis hele sitatet...

Det så ut som en grei størrelse som ikke krever for mye plass. Bordet går det ann å lage helt på slutten, ved å bruke selve cnc maskinen hvis det går ann å kjøpe 3-5mm aluminiums plater noen plass, hvis ikke kan man bruke akrylplast eller noe.

Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Vis hele sitatet...

Har ikke satt meg inni 3d printere enda men den første du linka så veldig greie ut i og med at den kan kutte akryplater i tilleg slik jeg forstår det, prisen er heller ikke verst. Jeg ser at folk skriver at en 3d printer bør være klar for neste generasjons plast og det vett jeg ikke om den er?