View Single Post
Sitat av atg Vis innlegg
Ja, det skal uansett virke

@mroek: Vet ikke om det har noe å si, men jeg har aldri hatt FMG sentralen koblet til dekoderen min. Med andre ord oppdaterte Huawei dekoderen(Q22 ny type) seg automatisk første gang jeg startet den opp, på baksiden av Mikrotik routeren
Vis hele sitatet...
Observerte du at den faktisk oppdaterte seg? Kan det tenkes at noen av boksene har en nyere versjon "out of the box"? Det er jo også mulig at det finnes flere versjoner på boksene, der noen er så gamle at de ikke klarer å oppdatere seg selv uten "spesialbehandling" via FMG, mens noen kan ha en nyere versjon som er satt opp slik at den klarer å oppdatere seg uten "hjelp"?

Det er fullt mulig å tenke seg at den opsjonen jeg fant at FMG sender ut er hardkodet i nyere versjoner, og at det kun er eldre versjoner av dekoderne som trenger den for å klare å oppdatere seg.

Sitat av Slaps Vis innlegg
Noen som vet hvorfor så mange av dere har fått FMG? Oppgraderer Altibox-leverandøren(e) dere fordi dere har en for gammel (dårlig) hjemmesentral, eller er dere mye på flyttefot?

EDIT: Jeg har selv en CPL7 i bridge og lurer på om det er noen kjente problemer med den. Får jeg mulighetom å bytte til FMG mon tro.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde en CPL3, som ikke støtter gigabit fiber, så derfor fikk jeg tilbud om oppgradering. De forskjellige Altibox-leverandørene driver jo og oppgraderer nettet sitt, og de ønsker nok å få alle over på gigabit. CPL7 er vel kanskje gigabit på fibersiden, men jeg tror kanskje den er litt undermotorisert for alle de nye tjenestene. Men sikker er jeg ikke, så ta det med en klype salt.
Sist endret av mroek; 14. august 2017 kl. 14:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.