View Single Post
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
OK Anjohan, jeg skjønner hva du prøver å gjøre. Artig konsept osv., tenk hvor kult.

Men så er det framgangsmåten. Den skranter det på.

I en ideell verden ville framgangsmåten din funket. Du kunne startet, skriptet en del, slengt det ut på et forum, og masse entusiastiske HP-fans med PHP-kunnskap ville hjulpet deg, spillet overtar hele verden og dere blir rike og lykkelige og slikt.

Det du gjør neste gang:
1: Planlegg det. Godt. Før du begynner med noe som helst koding. Jeg tipper det er veldig vanskelig å utvide det systemet du har nå, men det blir det ikke neste gang, for da har du en plan for hvordan dette skal gjøres når den tida kommer.

2: Skriv det (Den enkle biten).

3: Test det til døde, vet ikke om unit-tests er en mulighet i PHP og denslags, men disse bør du ha med i forrige punkt om mulig.

4: Få noen andre til å teste det skikkelig (på både punkt #3 og punkt #4 retter du såklart opp de feilene du får).

5: Polish.

6: Legg det ut på nFF. Akkurat nå har RPG-en din ingen kjente bugs.

7: Få superbra tilbakemelding og jobb med dette. Finn ut mye på egenhånd, og vær takknemlig til de som har tatt seg tid.

8: Overta verden, bli rik og lykkelig osv.

Det du gjorde nå var å slippe noe som var rundt omkring alpha-stadiet, der du visste det var mange bugs. Mange programvare-selskaper slipper programvare med kjente feil til sine beta-testere. Disse selskapene er dumme. For hva skjer? Masse betatestere rapporterer feil som selskapet allerede kjenner til. Selskapet melder tilbake om at "jammen vi vet om dette allerede, rapporter om andre ting i stedet!", betatesternes tolmod og godvilje er oppbrukt, de sier "FØKK ÅFF DIN USERIØSE BIAATCH!" og kommer aldri mer tilbake til disse klovnene.

You see?

nFF-ere er litt hyggeligere enn disse betatesterne tho.

En siste ting: Det at du takker kakebak "for å ENDELIG rapportere en bug å gi meg noe å jobbe med". Nei. Feil. Dette gjorde Dyret på side #1 i denne tråden. Du skal faen meg lese gjennom tilbakemeldingen din grundig nok.

Lykke til.