View Single Post
Sitat av Carmex Vis innlegg
Kan utdype det litt jeg..

Det handler om å ikke bli minoritet i eget land slik som skjer i Sverige.
Vis hele sitatet...
Er det rasistisk og ikke ville gi U-hjelp?
Er det rasistisk og ønske seg et "norsk" Norge?
Er det rasistisk og ikke ta inn flyktinger?
Er det rasistisk og ikke ville innføre nye regler fra sharia?

Mitt svar ville vært nei, men spørs om dere er enige?
Vis hele sitatet...

Unnskyld meg, men hvorfor kommer du med ting som er irrelevant i forhold til hva tråden egentlig handler om? Mener du da at det er lov å være rasist for å kunne bevare den norske kulturen eller? Skjønner ikke helt hva du prøver å komme fram til. Ingen her har sagt at det skal innføres sharia og at alle skal få fritt adgang til riket heller, her diskuteres "hverdagsrasisme" i form av fordommer og stereotypier og om nordmenn oppfører seg rasistisk, noe vi har konkludert med ikke er sant.

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Jeg ser du skriver at du har bodd i Oslo hele livet. Da får jeg vanskelig historien din til å stemme. I Oslo er det alltid noen som gjerne tar ledige seter, uansett hvem som sitter der. Det eneste unntaket jeg kan komme på er kanskje en særdeles skitten og stinkende uteligger jeg så en gang. Men ellers har jeg tatt mye buss i Oslo, og det du skriver virker som rent tøv.

Og dette med at billetten din blir sjekket flere ganger... For det første er mange av billettkontrollørene av ikke-vestlig opprinnelse. For det andre er det ikke slik de opererer. De beveger seg gjennom bussen og gjør seg ferdig med sine "soner". Hvorfor skulle de sjekke akkurat din billett 2-3 ganger når de ofte må haste gjennom for å prøve å få sjekket alle passasjerene? Hvorfor skulle de sjekke akkurat din billett 2-3 ganger generelt? Hva skulle de oppnå med det, mener du?

Jeg synes ikke historiene dine henger på greip. Jeg vil ikke si rett ut at du lyver, men det er veldig mye som rett og slett ikke er koblet til den observerbare virkelighet i det du skriver.
Vis hele sitatet...
Skjønner, dette skjer ikke akkurat hver dag, men ofte nok til at det går meg på nervene til tider. Ja vanligvis beveger de seg i soner, men det siste året har jeg merket at de bare går i sirkler og plutselig bare sjekker 5 av 20 i bussen. De jobber ganske uforutsigbart til tider. De fleste kontrollørene er ikke-vestlige, men i dette tilfellet mente jeg etnisk norske kontrollører, noe som det nylig har blitt mange av ettersom Ruter har økt antall kontroller. Høres ganske sykt ut ja, så jeg hadde nok ikke trodd det selv om jeg var deg, men whatever, hvorfor skal jeg lyve om dette liksom...
Sist endret av Nraw; 9. april 2015 kl. 19:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.