View Single Post
Sitat av Nraw Vis innlegg
Når jeg nevnte at de ''fleste'' nordmenn ikke velger å sitte ved meg på en tydelig full buss, snakket jeg av erfaringer og mine opplevelser, noe du hadde fått med deg om du hadde et åpent nok sinn til å ikke ta innleggene mine som et angrep på Norge og nordmenn.
Vis hele sitatet...
Jeg ser du skriver at du har bodd i Oslo hele livet. Da får jeg vanskelig historien din til å stemme. I Oslo er det alltid noen som gjerne tar ledige seter, uansett hvem som sitter der. Det eneste unntaket jeg kan komme på er kanskje en særdeles skitten og stinkende uteligger jeg så en gang. Men ellers har jeg tatt mye buss i Oslo, og det du skriver virker som rent tøv.

Og dette med at billetten din blir sjekket flere ganger... For det første er mange av billettkontrollørene av ikke-vestlig opprinnelse. For det andre er det ikke slik de opererer. De beveger seg gjennom bussen og gjør seg ferdig med sine "soner". Hvorfor skulle de sjekke akkurat din billett 2-3 ganger når de ofte må haste gjennom for å prøve å få sjekket alle passasjerene? Hvorfor skulle de sjekke akkurat din billett 2-3 ganger generelt? Hva skulle de oppnå med det, mener du?

Jeg synes ikke historiene dine henger på greip. Jeg vil ikke si rett ut at du lyver, men det er veldig mye som rett og slett ikke er koblet til den observerbare virkelighet i det du skriver.

Sitat av slashdot Vis innlegg
Så norsk kultur endrar seg. Det har den alltid gjort.
Vis hele sitatet...
Spørsmålet er om endringene er ønskelige. Æresdrap er ikke det, for eksempel.
Sist endret av hemmeligegreier; 9. april 2015 kl. 10:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.