View Single Post
Sitat av Nraw Vis innlegg
Kan dessverre ikke huske at jeg har skrevet hvit hudfarge noen sted.
Det er faen meg ikke en dans på roser, men sier ikke at det er helvete heller. Til tider blir det bare litt ille.
Vis hele sitatet...
Det som er så flott med et slikt forum er at du slipper å huske på ting selv, du kan bare se tilbake på tidligere poster hvor du skrev "hvit hudfarge".

Slutt å syt å ta deg sammen. På samtlige arbeidsplasser jeg har jobbet har det vært både "hvite", "svarte", "gule" og "brune" mennesker. Overalt ser man folk med andre hudfarger som har jobb.

Det at du ikke klarer å fikse deg jobb tror jeg i bunn og grunn bunner ut i at du ikke er skikket nok til å fikse deg en jobb.

Det at du har en annen farge på huden din gjør deg ikke til utlending. Men så lenge du klassifiserer deg om en utlending er du dømt til å feile.

De største rasistene er nok våre nye landsmenn. Bare ta pakistanerne som eksempel. Hvor mange pakistanere ser du gifte seg med etnisk norske? selv blant folk som er vokst opp her så er 9 av 10 sammen med sine egne. Ofte grunnet stort press fra familie.

Lykke til.

Sitat av Nraw Vis innlegg
Pleier å spøke med gutta selv hele tia, men da de kaller meg neger så vet jeg at de innerst inne ikke mener det

Også det med religion og kultur er vanskelig. Hvordan beholde dine foreldres og forfedres kultur samtidig som at du oppfører deg som en hvilket som helst annen nordmann funker ikke. For mange er det identitet. For de fleste barn med foreldre med innvandrerbakgrunn er det som å leve et dobbelt liv. Noen gir avkall på identiteten sin idet de entrer Norge, mens andre prøver å passe på at barna deres husker hvor de kommer fra. Når de gjør dette, kan det lett overdrives.

Men takk for meg, har nesten ikke mer å bidra med.
Vis hele sitatet...
Det er forskjell på din identitet og dine foreldres identitet. Man skaper sin egen identitet.

Og flere ganger var det også bare mindre bemerkninger om hvorfor jeg ikke var lik alle andre (hvit hudfarge) og kunne blitt kalt ting som brunost osv
Vis hele sitatet...
Haha, cry me a river.. Big fucking deal. Vi etniske nordmenn har blitt kalt "poteter" og annet av innvandrere i alle år, who cares.
Sist endret av Prblmvksn; 5. april 2015 kl. 23:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.