View Single Post
Hei. Har prøvd et par ganger, her er mine erfaringer.

Du trenger 3 døgn før du er klar til å møte folk. Kanskje lenger.
Selve rusen varer vel ca 36 timer, men rent fysisk kanskje 2 døgn etter inntak. Psykisk kan du bli utrolig sensitiv i flere dager, uker etterpå.

Jeg hadde ingen tripsitter og hadde heller ikke behov for det. Det er en veldig personlig greie, og en annen person til stede ville bare blitt forstyrrende for meg. Det må i så fall ha vært en person som kunne kommet innom og sjekket den fysiske tilstanden min bare.
Du kan bli kvalm og spy, det er vel den største risikoen, og bli kvalt av sitt eget spy. Men var aldri i nærheten av noe slikt selv, selv om jeg spydde.
Husk å ha en bøtte ved din side i tilfelle du må spy eller tisse da veien til do kan bli laang.

Selv tok jeg ekstrakt (TA) som jeg la i kapsler og svelget med vann. Det funket veldig bra.

Spis lite eller ingenting samme dag som du skal ta det.Ikke drikk mye heller, dobesøk blir slitsomt. Kroppen har mer enn nok med ibogaen.
Begynn noen dager før du skal ta ibogen. Spis lite, drikk mye vann, ta minst mulig dop. Vet ikke hvordan det er med subutex, men antidepressiva og lignende bør ikke være i systemet når man tar iboga.
Det er uansett verdt å ha noen kjipe dager, uker i forkant av ibogaen.
Få deg mest mulig søvn i dagene før, etter inntak går det 2-3 dager før man får sove. Men det er bare god våkenhet, tid for refleksjon osv.

Det at en skriver at 1 av 200 dør er bare tull. Det er rapporert noen dødsfall, av hjertesvikt så vidt jeg vet. Men tallet er selvsagt ikke 1 av 200... Hvor tar de det fra?

Forøvrig må jeg si at dette er en vidundermedisin. Har selv prøvd alt av psykadelika, men dette fungerer på en annen måte. Her blir man ikke opptatt av eksterne ting og filosofi. Man går dypt i seg selv og man kjenner at stoffet jobber med å fikse kroppen og hodet.
Rent psykisk under rusen virker den veldig individuelt, min erfaring er at den er veldig skånsom og gir det akkurat det du trenger og akkurat det du er klar for. Selv opplevde jeg at ibogaen "sa" til meg at nå kan du bare slappe av en stund, her er mye jeg må fikse. Så får en litt innblikk i prosessen der det dukker opp mye fra fortiden osv... som en slags drømmetilstand.. Det hele er egentlig ubeskivelig.
Det eneste jeg kan si, er at om du virkelig vil ha hjelp og er klar for forandring, så vil ibogaen hjelpe deg.
Det er ikke noe å være redd for.

Det viktigste er at du har fred når du skal ta den. At du kan slå av telefonen og at det ikke kommer besøk. Og at du setter av minst 3 døgn så du slipper noe stress. Masse lykke til.

Dersom du vil ha en tripsitter er det uansett nok at han er der de første 36 timene, men du er ikke ubevisst i den forstand. Du kjenner hvor mye ibogaen jobber. Det er ikke noe problem å si til en person at nå vil du være alene eller det motsatte. Dersom du ikke tar en kraftig overdose da, det er ikke nødvendig. Prøv gjerne en mindre dose en stund før. Selv tok jeg 1/4 av flooddose før jeg tok full dose. Denne hadde også god effekt og varte faktisk over et døgn. Det var veldig greit syns jeg, da visste jeg mer hva jeg gikk til.
Sist endret av iamafreak; 19. mai 2020 kl. 13:43. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.