Tråd: REGELENDRING Anonym posting
View Single Post
Sitat av Munted Artist Vis innlegg
der jeg føler folk flest har mest behov for å være anonyme er i rus forumene, men ikke akk vanskelig med 50% basic OPSEC å unngå at selv administrasjonen her ikke kan spore det, og med en "anon" post gjort uten OPSEC tror jeg man lett kan finne IP for så gå videre med om de absolutt ville det, men det skjer ikke så sant du ikke åpenlyst planlegger/rekrutterer til mord/terror el skryter av noe annet dritt du ikke sku gjort.

føler det ødelegger mye mer enn det det gjør godt med alle de "anonyme".
Vis hele sitatet...
For det første undervurderer du evner til moderatorer og opp her på forumet - spørsmålet er sjeldent om vi kan. Som oftest er det et spørsmål om "gidder vi?" og "har vi bedre ting å bruke tiden på?" Svaret er 99% av tiden "nei" på det første, "ja" på det siste. Hvilket også er grunnen til at crew og admins kan se hvem som er de anonyme for å stoppe useriøse trolls som poster anonymt, men bruker det sjeldent, når noe aggraverende oppstår. Det er ikke vanskelig for meg eller andre brukere av forumet å gjenkjenne de anonyme brukere basert på skrivestil og meninger/argumentasjon, det er mange eksempler på at folk har fått nok og bare linket til tråder for å avsløre troll, eller bare skrevet brukernavnet til en som ikke oppfører seg rett ut i tråden.

Men dette med anonymitetsfunksjonen har et botemiddel mange glemmer, og det er at forumet er avhengig av at folk rapporterer useriøse innlegg. Vi har jobb, familie og interesser, hvorav en av de er freakforum. Vi har ikke tid eller ønske om å saumfare alle innlegg, så vi er pent avhengig av gode samaritaner for å renske opp i ting. Så all den tid jeg forstår frustasjonen rundt funksjonen, er det litt som demokrati - det krever en egeninnsats. Der anonymitetsfunksjonen enda finnes er jeg ikke moderator, så jeg kan ikke kommentere på rapporteringen der, men når den gjaldt mer eller mindre hele forumet, så jeg veldig mange klage på funksjonen, som aldri rapporterte.