View Single Post
HappySmoothie's Avatar
Trådstarter
230
Sitat av Taurean Vis innlegg
Bil er nødvendig for veldig mange for å tjene penger, for å skape et grunnlag for økonomien og livet i samfunnet. Tilogmed for å betale skatt og sørge for trygdeytelser. Altså, det er ikke riktig å sammenligne det med cannabis.

Våpen er det ulovlig å bære.

Tobakk er jeg med på å forby. Det fører ingenting bra med seg. Men å nyte en sigar en sjelden gang på fest er ok for min del. Da har man jo litt smak og det er for hyggens skyld. Tobakk\sigaretter er bare en stor uvane og fører absolutt ingenting bra med seg. Ikke er det prestasjonsfremmende, ingenting.




Cannabis og alkohol gir rus på to forskjellige måter. Det er også en veldig populær rus, som mange vil begynne med. Jeg tror det vil være en dårlig idè for den generelle folkehelsen å legalisere det. Hvorfor skal man legalisere to så populære rusmidler, når det i kombinasjon kan gjøre så mye skade?




Jeg tror at selv om man bruker rusmidler i veldig små mengder, vil det påvirke innsovningen og søvnrytmen. 99% av ukedagene i året er jeg edru, merker stor forskjell på jobben dagen etter de dagene jeg har drukket kvelden før og da drikker ikke jeg mye...
Vis hele sitatet...

Jeg skal ikke gå inn på våpen, tobakk og momentene jeg brukte som eksempler over, men jeg vil gjerne gå inn på andre moment i innlegget ditt.

Cannabis og alkohol gir rus på forskjellige måter ja, og det er ikke meningen å kombinere de. Alkohol er like dødelig alene som sammen med cannabis. Og cannabis alene er ikke dødelig.

Jeg tror ikke vi skal la innsovning og døgnrytme spille vesentlige roller i denne debatten, da dette ikke er faktorer som er enestående med cannabis, men finnes i flere tusen andre lovlige stoffer.