View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Takk for gode svar Er vel ikke sånn at hun maser så mye. Er vel mer at jeg har høye krav til meg selv og ikke vil skuffe..
Vis hele sitatet...

Vel er det verdt å satse nykterhet og kanskje forholdet og worst case fremtidig helse kun for å ikke skuffe eller for at du føler du bør?

I din situasjon bør du vel egentlig gjøre alt mulig annet enn å dra på nyttårsfest. Hva med å kose dere sammen uten rus bare du og kjæresten? God mat, rolig stemning, den gode praten og null stress rundt fristelser og triggere?

Dette blir kun ditt valg men jeg kommer ikke til å si det du ønsker å høre. Jeg sier heller finn på noe annet sammen. En del av å bli rusfri vil for mange være å finne noe nytt å engasjere seg i, noe annet enn rus, fest og det å omgåes rusa mennesker. Whatever nå enn det er. Kanskje kan dere ta en tur i skogen og overnatte i telt sammen? Grille på bål og se på stjernene? Leie hotellrom i øverste etasje og bare knulle, nyte utsikten og se på raketter?

Om noe bør hun jo bli stolt over deg heller enn skuffet om du sier at det ikke blir noen nyttårsfest men at du heller vil gjøre andre ting sammen med henne. Det vil jo vise at tar nykterheten på alvor og tenker langsiktig.
Sist endret av _abc_; 28. desember 2019 kl. 14:28.