View Single Post
Hadde ett jobbintervju på Skype med et slags konkurrerende firma som der jeg jobba.
Ga beskjed til daglig leder at jeg kom til og starte på jobb kl 05.00 den dagen og dra en time tidligere pga jobbintervju.

Det var greit på den betingelsen at jeg måtte informere han om hvilken lønn og goder jeg ble tilbudt der.

Dagen etterpå spurte han om jeg ville bli leder, sertifiseres som "det høyeste" man kan oppnå innen faget, og 106 800,- mere i året for leder og kompetansetillegg for det sertifikatet.

Vi er en døende rase og det er nesten helt umulig og finne nordmenn som orker å stå i dritten og har kontrollen på bruk av utstyr.

Jeg er ekstremt langt ifra uunnværlig eller viktig pga kompetanse, skills eller noe som helst annet enn at de vet at de vil ha en stillingsannonse ute i evig mange måneder før det kanskje kommer en søknad fra en med norsk fagbrev [ mye falske papirer og løgner om erfaring og kompetanse fra Polen, Russland, Romania osvosv ] viser seg ofte en "verdensmester" kommer og har virkelig null snøring på hva h*n gjør eller hva det handler om..

Kan vel si det er flaks og pga ekstreme bemanningsproblemer i yrket at det kom et mot tilbud for at jeg ikke skulle takke ja til ny jobb.
Det går iallefall ikke på prestasjon, kvalitet, utførelse eller noen form for innsats at det ble utfallet.

Fyllesyk fra vide helvete og utkjørt på søvn og energimangel fra helga, så jeg beklager ekstremt lang novelle for og poengtere at det pga trøbbel med rekruttering og bemanning så var det veldig lønnsomt og fortelle sjefen om jobbintervju og vurdering av nytt beite for min del.

Ville dog kanskje ikke sagt noe om det om jeg jobbet ett sted der det står 10 nye søkere i kø og påvente av og overta en stilling. ��