View Single Post
Stingray's Avatar
Trådstarter
639
Sitat av Patrick Vis innlegg
Det du ser etter ligger her:
output = request.get_json()

Denne ønsker du å printe ut på terminal vindu, eller skrive ut i en fil.

Formatet, eller "datatypen" er JSON. Les litt opp om hva det er, deretter kan du lese deg opp på hvordan man printer JSON i python.

Du lærer LANGT mer dersom du gjør det selv. Du lærer vanvittig mye av å feile, det er dessverre en nødvendig hindring før man lærer noe skikkelig. Husk at programmering ER basically 90% "hvordan i helsike får jeg til dette?!?", så fint å lære seg å leve med denne følelsen. Det gir seg etterhvert.
Vis hele sitatet...
Har bare en ting å si: LETT!
Jeg begynte med dette programmeringsspråket idag, så har nok mye å ta igjen. Tusen takk for all hjelp. La oss håpe at jeg neste gang klarer å finne en løsning uten å måtte komme hit og sutre da

Og forresten, en ting!!!

Kode

{'object': 'page', 'entry': [{'id': '1234', 'time': 1595511816560, 'messaging': [{'sender': {'id': '420'}, 'recipient': {'id': '4567'}, 'timestamp': 1595511816159, 'message': {'mid': 'aljsdfhuoisahtuiashuhstauishdfuiasitlghsuieyhodg', 'text': 'Testmelding? Hallo?'}}]}]}
Jeg reagerte på dette:

Kode

recipient_id = message['sender']['id']
                if message['message'].get('text'):
                    response_sent_text = get_message()
                    send_message(recipient_id, response_sent_text)
Hvis man ser på recipinent_id, ligger den ikke under "message", men "messaging". Message kommer først etter recipinent id. Hvorfor fungerer det da ved å bruke message['sender']['id']? Er det fordi den sier "sjekk før message, der finner du recipinent og id"?

Bump?
Sist endret av Stingray; 23. juli 2020 kl. 19:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.