View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Deltar ikke i offentlig debatt med fullt navn. Hele facebook lista av arbeidskolleger og svigerforeldre trenger ikke vite at jeg røyker eller er hasj aktivist. Skriver jeg noe i et kommentarfelt på fb dukker det opp i newsfeeden til alle jeg er venn med. Det har jo fortsatt et veldig negativt stempel å bruke stemmen sin i sånne saker, og jeg kjenner til at folk har blitt rapportert til nav osv for å skrive at de røyker hasj så nav bruker det mot de for sosialhjelp og arbeidsledighet f.eks.
Vis hele sitatet...
Det forstår jeg godt! Men det er jo forskjell på å innrømme bruk som: "Nå ar jeg røyka hasj hver dag i 8 år, jeg er helt fin jeg!" kontra å komme med saklige argumenter for legalisering.

Det er synd det er slik, at folk som er for legalisering med en gang blir stemplet som knarkere. Det resulterer jo bare i at kanskje 1 av 10 ønsker å delta i debatt på plasser man går ut med fullt navn.

Jeg jobber i et yrke der det er nulltoleranse for alt av ulovlige rusmidler. Jeg klarte likevel ikke å holde meg lengre å måtte legge ut en lengre kommentar på hvorfor jeg er for legalisering. Nå røyker ikke jeg hasj så det spiller ingen rolle om jeg risikerer å måtte på urinprøve pga kolleger og arbeidsgiver ser jeg er for cannabis legalisering. Det blir gøy å se, det ville jo i grunnen vært helt sykt hvis det hadde vært tilfelle

Sitat av Munted Artist Vis innlegg
jeg er lei av å leve i steinalderen og har gått ut offentlig.
har rusteam osv rundt meg, men ikke så mye mer enn helvetes masse pisseprøver og ikkeno benzo fåreskrevet til jeg viser at jeg ikke røyker om det blir sett, så pga hvor jeg står vil jeg si det ville vært helt feil av meg å ikke stå frem.
Vis hele sitatet...
Det er fint. Men målet med denne tråden var å oppfordre til et samarbeid med å lage en samling med gode argumenter og kilder etc. Ikke få flest mulig til å innrømme bruk.

Å debattere med fult navn på feks facebook trur jeg også sender et sterkere signal. Skal jeg bruke meg selv som et eksempel så trur/vet alle jeg er et nøkternt oppegående individ som har gjorde det greit her i livet og har ting på plass. Da vil mine mindre kjente venner, bekjente og kolleger kanskje tenke "Aha, det er kanskje ikke bare de stereotypiske stonerene som er for legalisering. Og han kommer jo med ganske gode poenger og kilder her"
Sist endret av Mekaniker; 2. september 2019 kl. 16:10. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.