View Single Post
Sitat av Buddapower Vis innlegg
Lurte bare litt på dette med flasker. Du sier: kjøpe ølflasker på butikken, men dette har jeg da ikke noe lyst til (uansett hvor mye jeg steriliserer det) :P Vet du om noe sted man kan kjøpe egnede glass/plastflasker på nettet/butikk?



Ingen metode for å unngå å få dette bunnfallet? Eventuelt la det ettergjære på plastdunker, for så å helle det over i glassflasker når det er helt ferdig?

Helt sist, er det noen som kan linke til noe lovverk angående brygging av alko til eget forbruk? Vil ha noe å flashe til muttern når hun lurer på 20-liters dunken som står på rommet :P
Vis hele sitatet...
Glassflasker med patentkork kan du kjøpe på vinogbar, ikea osv. På vinogbar har de andre plastflasker også..

Går ann å ettergjære på plastdunker for å så heller over ja. Du vil naturligvis miste litt kullsyre når du gjør dette.. Du kan evt. sette flaskene kaldt før bruk og helle forsiktig over i glass når det skal drikkes. Personlig vender jeg bare litt på flaskene før bruk, så det blander seg i.. Det er ikke noe galt med det og er så vidt jeg har fått med meg vanlig praksis når man drikker øl fra "ordentlige" mikrobryggerier også