View Single Post
Sitat av DSlhm Vis innlegg
har ikke fått noe svar enda. nevopsykolog som testet meg har sendt rapporten til fast-lege. har enda ikke vært hos fastlegen for å gå igjennom rapporten.

men om jeg skal svare selv så er det nok ingen tvil om at jeg har adhd

dog håper jeg at de kan konkludere med at jeg ikke har adhd eller noe slik. da jeg ikke har lest mye positivt om ritalin, og helst ikke vil bruke det
Vis hele sitatet...
Det er ikke automatisk slik at du må bruke medisiner bare fordi du får en ADHD diagnose.

Jeg fikk diagnosen da jeg var 12. Ble ikke satt på medisiner, men fikk hjelp til å "leve med det" om jeg kan si det sånn. Da jeg var 19 ønsket jeg selv å prøve medisiner, og prøvde mye forskjellig. Dexamin var det eneste som fungerte skikkelig, men det fikk jeg angst av etterhvert så sluttet på det.

Jeg er nå sent i tjueårene, ikke brukt medisiner på mange år og klarer meg helt fint uten. Gikk til en fantastisk psykiater i en lang periode, som lærte meg mye om meg selv og hvordan jeg kan få til å fokusere mer, jobbet med motivasjon osv. Helt uten medisiner.

Hvorfor TS er så gira på ritalin forstår jeg heller ikke, men han om det. Lykke til med å lure psykiaterne