View Single Post
Men likevel er det mange damer som "trenger" en ordentlig "manne-mann" som kan "passe på" de, dominere de og behandle dem som deres eiendom. Syntes ikke det er så rart at sånt skjer for å være ærlig...
Vis hele sitatet...
Nå har jeg ikke ett helhetlig bilde av parforholdene til andre mennesker, men det her har vel mye å gjøre med personlige preferanser og hva en er disponert for. (Arv og miljø).

Er nok ikke alle som er vinnere i sitt eget hode, til enhver tid helt til de ikke er det. Hvor kommer den påstanden/ordtaket fra?
Vis hele sitatet...
Det var for å sette det på spissen, når folk går inn i en slåsskamp vurderer de vel sjeldent situasjonen som at de skal få bli rævkjørt av motstanderen. Når noen velger å debattere (les krangle) med deg uten å vite hva de snakker om går de sjeldent inn med ett tankesett om å bli opplyst med mindre de leder med et spm. - Igjen, satt på spissen.

Man kan være en bølle i mange år uten å få seg "en lærepenge". Det er bare å være feig, angripe de svake og styre unna alle andre man ser på som en utfordring.
Vis hele sitatet...
Helt klart, men sosiale sanksjoner vil også være en direkte konsekvens av dumskap. Det er forresten også en av de mest effektive måtene og regulere atferd hos andre mennesker. Underbevisstheten vår forteller oss at for overlevelsens skyld er det best å ikke isolere seg ut av flokken.

Nå finnes det jo noen som rett og slett gir faen i de her konsekvensene, men de straffes jo da på den måten at de er ''outcasts'' og selv om de liker å påta seg rollen som 'black sheep', 'unik' og 'spesiell' så vil jeg si at de dypt inne i seg selv hører Jeg-et fortelle dem at de skulle ønske at de kunne bli sett for den de er uansett hva det innebærer.

Dette er spekulativt, og her finnes det ikke noen fasit. Veldig subjektive greier, men TS vil ikke være den sterkeste, tøffeste bulldoseren for alltid. Hva skjer når en som er yngre, sterkere og mer utholden enn han forsyner seg av godene? TS slår meg ikke som en fyr med risikovurdering som sitt ess, i og med at han forhører seg her inne om en voldsepisode som kunne vært unngått.