View Single Post
Sitat av Hoppeliten Vis innlegg
Kjøpte ny datamaskin i sommer, ett Lenovo produkt med windows 11.

Fikk også med McAfee tydeligvis. Det poppet opp fra første stund, og ga seg ikke selv om eg gang på gang trykket "vent til senere"/"en annen gang"/"utsett" osv.

Ga seg fanken ikkje.

Eg un-installerte McAfee under kontroll-panel en plass. Ga seg. Men så kom det igjen, og eg TROR det er fordi Windows11 hadde en stor oppdatering.

Oppi det hele har eg opplevd at yahoo søkemotor (ett blått lite ikon i starten av nett-addresse linjen) blir satt som default søkemotor inne i GoogleChrome browseren min, noe jeg aldri har gjort bevisst selv, og tror at McAfee har gjort. Dette har jeg selv klart å deaktivere manuelt.

Har snakket med noen eg kjenner om alt dette, og det han sier er at Microsoft antakelig presterer å gi McAfee spillerom for en pris. Spillerom til ut-av-ashfløkajsdfløkajushdf-FREKK anonsering/plaging av kjøpere av ny datamaskin mWindows installert.

Folk tror jo at McAfee greiene er virus i seg selv, at noen bruker McAfee sitt gode "navn og rykte" som skalkesjul til å trojane inn virus i datamaskinen din.

Eg husker det samme skjedde i 2014 da jeg forrige gang kjøpte ny hjemmedatamaskin.

Noen som kan utdype eller bekrefte det jeg skriver ?
Vis hele sitatet...
Det er nok heller PC produsenten som har avtale med mcafee.
Det installeres også sammen annen programvare om du ikke er nøye med å sjekke hva som er hukket av under installasjon.