View Single Post
Jeg er ingen ekspert her, men foregår ikke de fleste overgrep mot barn i situasjoner hvor en voksen har et ansvar over barnet på en eller annen måte, f.eks skole, barnehage, fotballtrening osv.?

Jeg vet at mange av barna som blir offer for overgrep lures til å tro at de ikke bør si ifra på en eller annen måte, men jeg klarer ikke å se for meg at dette er like lett å utføre i praksis hvis det bare er snakk om en pedofil nabo som begår tilfeldige overgrep. Å hvis det er tilfeldige overgrep det er snakk om, så gir det ikke mening å gjøre dette i eget nabolag, hvis man ønsker å være anonym og ikke bli tatt.

Noe som etterlater den eneste reelle muligheten igjen:

At man som foreldre velger å blindt stole på feil personer. Lar du ungene dine overnatte hos en familie med barn og unge, eller gir du ungen din bort til en litt for ivrig nabo som vil gjøre deg en "tjeneste".

Ulykker og tragedier skjer overalt. Blir man dømt for overgrep mot mindreårige har man det i attesten som resten av livet. Det stemmer sikkert at de fleste pedofile gjør mer enn et overgrep igjennom livet sitt, men sjansene blir betydelig mindre etter at man først blir tatt og dømt.