View Single Post
*septiktekniker*
Mr.Septik's Avatar
269
For å svare enkelt og greit på innledende spørsmål: bestill time for å levere bilen din til et godkjent resirkuleringanlegg/hugger, det er vel den "eneste måten" å forskanse seg mot det meste.

Er det en bil for 3500-10k, eller snakker vi 2-300k ?

Ser bilen din er fra 2005, min er en 2006 modell, men det forteller liksom ikke så mye om pris.. Dyreste delen på den nå pr dags dato er nok innholdet i drivstofftanken, og da er det ca en 500lapp i drivstofføkning...

Og forresten, bilen din bør ikke forlate landets grenser nei. Om han betaler deg det du skal ha, cash eller vipps, så kan kan du høres veldig ut som ett blivende offer for landeveisrøvere/bilbanditter, sure haikere osv..

Få i det minste nok oversikt til at du ikke står i en utsatt posisjon! Aller helst forklar at bilen ikke kan selges nå og bedre lykke neste bil.. ?

Lykke til!

Sitat av Naturen Vis innlegg
Men det jeg ikke forstår, er hvorfor han vil registerer seg som ny eier via salgsmelding men ikke via digital kontrakt på NAF? Hvorfor hvil han ikke betale omregisteringsavgift? å slipper han å betale omregisteringsavgift med å kun levere salgsmelding/godkjenne salgsmelding??

Viss han og jeg godkjenner salgsmelding, å han ikke tar/betaler noe omregistering. Hva skjer videre? mister bilen skiltene? Viss bilen ikke har skilt? Vil jeg fortsatt stå om ansvarlig?
Vis hele sitatet...
Om du og kjøper godkjenner salgsmelding på nett, får kjøper(?) regning på omregistrering. Når den er betalt, kan/skal midlertidig vognkort skrives ut og medbringes under kjøring til ordinært vognkort er på plass

Om han gir f. i å betale, får han heller ikkje kjøre ifred fra onkel blå og tante vasne Blir den deler i ett annet land innen en uke så er det vel ikke mye du trenger å foreta deg.

Sitat av EvilSink Vis innlegg
Alle regninger, bøter og bompasseringer kan bli satt på deg, siden det står at du eier den. Inkasso selskap driter i om du har solgt bilen, siden du er registrert som eier.
Vis hele sitatet...
Du som avtaletaker med brikkebriet, er selv, uten unntak, ansvarlig for at når du ikke er registrert som eier på kjøretøyet lenger, er du fult og holdent ansvarlig for å slette avtaler på gitte regnummer.

Fartsbøter da tenkte du ?
Sist endret av Mr.Septik; 27. august 2022 kl. 18:03. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.