View Single Post
Sitat av UncleSam Vis innlegg
Takk for bra svar pi og robhol. Jeg skjønner fortsatt ikke helt at dette er så forkastelig som dere mener, men jeg tar det til meg og slår det helt fra meg. Det er altså ingen fare for at jeg skal groome min gamle sosialt tilbakestående nabo for hva som antakelig ikke er så mange tusenlappene. Jeg føler et lite behov for å forsvare hvorfor jeg tenkte dette i første omgang, med mer kontekst, men det utgjør vel kanskje ingen forskjell.

Dere får gjerne bruke tråden til å diskutere hva som er riktig mengde barmhjertighet for folk man egentlig ikke kjenner, men for min del er det ikke uendelig hvert fall. Så får vi se hvordan forholdet til den noe innpåslitne naboen utvikler seg. Kanskje jeg kommer med en update.
Vis hele sitatet...

Om du er sikker på at fyren ikke har arvinger hvorfor la noen innlegg her stoppe deg? Altså, du har jo alt vist at du ikke er genuint opptatt av godhet. Kanskje er ikke naboen helt keen på at hans jordiske havner hos staten? Du er jo den du er uansett hva du velger. Velger du og ikke nevne arv til naboen er jo det fordi du fikk motstand. Du vil jo fortsatt kjenne indre stress hver gang naboen skritter over tomta.

Bare ei dette. Du er den du er. Glad i penger. Kan du arve huset hans pga noen turer i butikken eller at du svinger han til legen eller klipper plenen hans, ja hvorfor ikke? Kaffe har han fått hos deg flere ganger og du har lyttet til nullsnakket hans. En nedbetalt bolig det er det verdt.

Er sikkert andre enn deg med samme tanker og planer, de holder det sikkert bare for seg selv.
Sist endret av _abc_; 18. mai 2022 kl. 22:31.