View Single Post
Sitat av celtseus Vis innlegg
Nei vi er ikke så uenige om essensen her tror jeg , bortsett fra at du ga uttrykk for å syntes at dommen ikke hadde noe å si bare fordi den ikke ville ha noe å si for deg personlig, som ut fra det du beskriver ikke tilhører den gruppen som blir sett på som de tyngste rusavhengige.

...

Sakte, men sikkert. Og ganske plutselig falt denne dommen. Og sakte, men sikkert fikk rusreformen seg et spark i ræva så vi kan forvente at mer vil skje i fremtiden.
I mellomtiden kan vi alle bidra til den politiske debatten og engasjere oss i partier som pusher på å få gjennom hele rusreformen. I mine øyne er all fremgang god fremgang.
Vis hele sitatet...
Janei, du har nok rett i at jeg hadde en litt vel egoistisk syn på denne saken. Må få hodet ut av min egen bakend. Det er skuffelsen over at ting går så sakte som tok overhånd. Jeg er enig med ditt synspunkt.

Og jeg sitter ikke på en hekker med makka, bare så det er sagt - brukte det som et eksempel

Jeg er for regulert salg av det aller meste. Det kan tenkes at det vil forårsake en bølge av uvettig bruk og alle mulige konsekvenser av det, fordi folk hverken er vant med eller besitter nok kunnskap om diverse rusmidler, men om en slik ordning ble introdusert gradvis, med diverse støttetiltak som f.eks. "ruslappen" og et styrket og mer fleksibel behandlingsapparat, så hadde vi som samfunn sannsynligivis klart å tilpasse oss et større assortiment av rusmidler etter noen år. Tror også at samfunnet hadde blitt mer fargerik og frisinnet enn den er idag. Det er noe som skurrer med et samfunn der folk blir fortalt hva de kan og ikke kan innta på fritiden sin, og hvis du ikke adlyder, så kommer brutale konsekvenser.

Anyways, bra at vi ser så mye endring på dette feltet de siste par årene. Jeg merker selv at man blir lettere til sinns av å se at domstoler og politiet endrer sin praksis.