View Single Post
χρωματικός
Chromatics's Avatar
299
Hvordan kommer NATO til å reagere videre?

Man ser jo tydelig at sanksjonene ikke vil fungere eller skremme Putin.
Annekteringen av Krim er jo allerede "glemt". Og Russland blomstret etter det.
Det samme vil skje denne gangen. Putin tar over hele Ukraina, så går det ikke lang tid før dette blir glemt og alt går tilbake til normalen igjen. Men denne gangen blir det internasjonale forholdet til Russland ganske skadet, men det tror jeg vil bare ulme i bakgrunnen, akkurat som det alltid har gjort.

NATO tør ikke å gjøre en dritt. USA og Storbritannia nærmest truet og mente de ville svare hardt mot Putin om han skulle rykke inn i Øst-Ukraina / Donbass og sa dem ville hjelpe Ukraina. Nå holder han på å ta over hele landet, og NATO hverken kan eller tør å gjøre noe. Blir det innblanding, blir det 3. verdenskrig.

Hva vil skje fremover, er tredje verdenskrig eller bruk av atomvåpen realistisk?

Jeg tenker at etter Putin har tatt over Ukraina, så kan det være en sjanse at han vil teste NATO.
De baltiske landene er så små at det vil bare ta noen timer å ta et av landene.
Han har Hviterussland med seg, og samtidig ligger Kaliningrad veldig strategisk til i Baltikum.
25% av Estlands befolkning er russere(!), har ikke Putin brukt denne grunnen til å annektere før? Krim, Donbass, Luhansk.

Så hvis han tar over et av de landene i et knips, vil NATO plutselig ville starte tredje verdenskrig på bekostning av et lite land, selvom de er NATO-medlemmer? I tillegg til at han vil true med atomkrig?
Det er det store spørsmålet jeg stiller meg.

Når han går allerede så langt med å innvadere Ukraina som er Europa nest største land, så øker det selvtilliten hans dramatisk.
Bare tiden vil vise hva som skjer videre.

Forresten, Putin er en grisete jævel