View Single Post
Mk1
Trådstarter
338
Sitat av Kikagaku Vis innlegg
Jeg har tre ganger måttet betale mva + gebyr til Postens tollbehandling selv om jeg allerede har betalt VAT i den amerikanske nettbutikken (Etsy). To av gangene har jeg fått pengene tilbake av nettbutikken (hele beløpet jeg betalte til norsk toll) fordi pakken ikke var godt nok merket med VOEC-nummeret. Den siste gangen hadde nettbutikken skrevet VOEC-nummeret med sprittusj og stor skrift. Allikevel klarte tollen å gi meg gebyr. Denne gangen (ca en uke siden) klaget jeg til Posten. Jeg snakket med en kundebehandler og det virket som det skulle gå greit å få pengene tilbake, men det var visst ganske lang behandlingstid så det kan nok gå en måned eller to før jeg får pengene.

Edit: Posten var nøye på at jeg ved klagen måtte legge ved kvittering fra nettbutikken, der VOEC-nummeret kom tydelig fram.
Vis hele sitatet...
Smud! Så jeg har krav på å få igjen pengene jeg betaler tollen fra nettbutikken sidene jeg har betalt VAT?
Hvordan forklarer jeg den rettigheten på engelsk når jeg suger i å formulere meg på engelsk? Sendte de en mail å forklarte om tollavgiften jeg hadde fått og ba om frankert returslipp så jeg kunne returnere pakka siden det ble så dyrt og da svarte de bare sorry to hear about the norwegian customs, we dont do free returns you have to pay return cost yourself" så de sa ikke noe om at det hadde skjedd noe feil eller noe men de kjenner sikkert ikke til de norske reglene heller da