View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du kommer til å slite med søvn sikkert en ukes tid men det blir bedre natt for natt. Jeg har vært der.
Det som hjalp meg til slutt var hjelp fra helsevesenet, ja lappen røk, jeg måtte ta av meg masken og innrømme for alle hvilke problemer jeg hadde. Hva som var kjipest av et halvår uten førerkort eller ydmykelsen ved å knuse sin egen fasade vet jeg ikke men begge deler sleit jævlig. Enda i dag et par år senere sliter jeg med stoltheten og at alle vet alt liksom.
Uansett så er det verdt det når du får det på avstand.
Fra en som har vært der: søk hjelp og ta den imot. Uten noen mnd på antabus hadde ikke jeg hatt sjans den gangen hvertfall.
I dag har jeg det supert, mye kvikkere i hodet, ser bedre ut, alltid uthvilt, ikke hatt angst på over ett år.
Livet har mye mer å by deg på enn å sitte inne og drikke.
Vis hele sitatet...
Kjente/kjenner på den ydmykelsen jeg også...

Jeg drakk daglig minimum 0,5l sprit hver ukedag og det dobbelte i helgene i 7 år.
Plutselig sa det stopp en kveld jeg hadde hellt i meg godt over 1 liter, hadde ikke sjangs til å holde på væske eller mat. Dreit og kasta opp blod. Huden og øynene var blitt knallgule.
Bråslutta å drikke, helte all spriten jeg hadde i vasken og håpet formen skulle bli bedre bare jeg ble edru
Det endte jo med kramper og delirium etter noen dager selvsagt. Ble observert surrende rundt ute på flukt fra djevelen. Lang historie kort, våkner opp på intensiven noen dager senere i mildt sagt dårlig form. Har da fått alkoholsk hepatitt og påvist levercirrhose noen dager senere etter ultralyd og CT. Ble liggende 14 dager før jeg var frisk nok til å kunne klare meg selv sånn nogen lunde.

Har ikke rørt en dråpe alkohol siden den dagen, og det er nå 5 år siden. Var bare 28 år..
Selvom jeg har cirrhose ble heldigvis ikke leveren helt herpa, så har noen år igjen. Men skal jeg bli gammel må jeg ha ei ny ei.