View Single Post
Sitat av Katana1 Vis innlegg
Tipper på du bare var full når du grein på fylla sist gang. Men å sitte foran en skjerm hele dagen er ikke bra. Da hadde vell alle blitt deprimert, prøv å tving deg til å vær sosial eller test en ny hobby. Bare noe som får deg ut i fra "hulen din" og ut i livet. Det kan også hjelpe å fortelle dette til legen din, så kan du få henvisning til psykolog som kan hjelpe deg med medisiner, da blir ting litt bedre. I vertfall for en stund.

Edit: Om du tvinger deg selv til å studere noe bare for pengene sin del, så blir du neppe noe mer lykkelig.
Sikkert lurt å fullføre studiene som du først har begynt på. Men å tvinge seg inn i en karriere/jobb som du ikke liker blir sikkert ikke så bra.
Vis hele sitatet...
Helt enig - er mye mulig jeg rett og slett bare sitte for mye inne. Medikamenter er jeg litt skeptisk til, men en start ville jo kanskje vært å prate med legen min som noen sier. Mulig dette hadde dyttet meg i riktig retning.
Når det gjelder karriere/jobb: 90% sikker på at jeg beveger meg i riktig retning, siden data er noe jeg har drevet med og hatt interesse for hele livet. Bare litt trådt til tider
Takk for svar! Setter pris på det.

Sitat av *pi Vis innlegg
En psykolog kan kanskje hjelpe, men ikke med medisiner. Men kanskje med å bryte noen tankemønstre eller komme inn i noen bedre vaner.

TS, det kan hende det finnes noe psykologtilbud i forbindelse med studiestedet ditt. Eventuelt gå til fastlegen.


Det er jo ikke det det handler om. Man kan fint lide av depresjon uten å være i en objektivt vanskelig livssituasjon. Som du selv beskriver, så kan det legge stein til byrden at man har fine ting i livet men ikke er i en tilstand der man greier å sette pris på det.
Vis hele sitatet...
Takk for svar pi

Kan jo undersøke om det er noe psykologtilbud innenfor studiet. Dette har ikke engang falt meg inn, og kan muligens eliminære det største problemet mitt: at det rett og slett er veldig dyrt med psykolog.

Du er nok også inne på noe på slutten der. Kan hende jeg må få lagt ifra meg tankengangen om at jeg "er nødt til" å ha det fint.
Sist endret av TheMildMildWest; 2. oktober 2021 kl. 23:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.