View Single Post
Sitat av yomomma Vis innlegg
Spørsmålet nå er at jeg sliter veldig med å komme meg opp om mårran.
Jeg føler meg død i 1 time når jeg har våkna uansett om jeg har drukket kaffe og spist, prøvde å trene i 5 minutter i dag, men det virka ingenting på meg.
Er det å dusje som må til daglig? Har helt siden liten slitt veldig med å stå opp tidlig, ser på det som umenneskelig, men nå må jeg jo "obey" samfunnet, DESSVERRE.

Hva er deres morgen rutiner for å gjøre den til noe positivt?
Vis hele sitatet...
Obey samfunnet? Med den innstillingen vil høyskole bli problematisk da du har et mye større ansvar for egen læring, og det handler om alt annet enn å "obey samfunnet" om du ønsker å komme noen vei der. Samfunnet driter i hva du velger å få med deg, men det kan være en fordel for deg å øve på de vanskelige rutinene nå med en gang.

Det som må til daglig for min del er å stå opp og dusje ja. Med mindre du ikke svetter når du sover og ikke blir våken av å dusje er jo dette en grei rutine. Morgen rutiner er aldri noe positivt for min del, og rutiner er ikke en ting man får av å ha prøvd noe en gang. Man må gjenta det, ellers kan man aldri kalle det en rutine.

Hvis du er vandt med å stå opp seint er du mest sannsynlig vandt til å legge deg seint. Kroppen har en helt annen rytme og rutine enn å legge seg kl 11 og stå opp kl 6. Da vil det føles ekstra forferdelig når man først velger å eksperimentere med dette en enkelt dag. Det eneste som hjelper på å gjøre morgen rutiner positivt som du spør etter er å gjøre det til rutiner slik at det i hvert fall ikke blir så negativt som du beskriver.