Tråd: Pride/FRI
View Single Post
Alge faen!
Alge's Avatar
Sitat av VitoScaletta Vis innlegg
Jeg mener at de snart kunne begynt å være litt mer hetro, i den forstand at en med "vanlig" seksualitet ikke må gå rundt å vise det frem å skrike jeg er hetro i annen hver setting..

jeg ser på det sånn som ingen bryr seg om du er hetro eller homo, men det er bare de på den andre legningen som må ha ett tog og en hel måned.


kan du ikke bare være homo a?
Vis hele sitatet...
Det er vel det som er hele poenget at homoer bare skal få være nettopp det uten at det skal være noen problem, men man skal ikke langt tilbake i tid før det ikke var akseptert og flere plasser i verden er det fortsatt ikke akseptert. Det er fortsatt stigma rundt det å være skeiv, mange ser fortsatt på det som en uting og det er fort gjort å bli mobba i barndommen for å være gay selv i dag. Det har blitt milevis bedre enn det var og godt er det.

At disse menneskene trenger litt medvind i form av tog, samhold, normalisering osv er for meg helt åpenbart. Hvorfor skulle hetrofile trenge det pga legning? Vi er jo normen og i flertall så det holder.

Husker allerede på barneskolen at "jævla homofile faen" ble brukt som skjellsord! Selv sa jeg det til folk jeg var forbanna på uten at det hadde noen relevanse til personens faktiske legning. Jeg har aldri vært homofob eller noe og for folk flest så var det faktisk bare ett skjellsord uten at det egentlig var noe vondt ment mot homofile, men tenk på de stakkars ungene som faktisk var homofile som hørte alle andre ungene gå rundt å si "stakkars homo jævel" når folk var sure på hverandre. Det er klart ingen ville ut av skapet...

Selv så hater jeg folk som alltid skal smøre i trynet på en at de er skeive eller som skal halshugge en for en liten gay joke, men etter all den dritten mange av disse har vært igjennom så skal dem få lov å ha en mnd og ett tog eller tre for min del ass..