View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Dette er alkoholmisbruk, og det kan gå over i avhengighet. Når du kan slutte vil du ikke, når du vil slutte kan du ikke.

Kjenner igjen det du skriver og hadde omtrent samme forbruk, men det skled videre over i flere dager og tidvis høyere forbruk. Har vært oppe i 18 pils PR dag, men da startet drikkinga tidlig på dagen dog.

For meg endte det med antabus og uten førerkort, leverte peth-prøver i 6 mnd for å få det tilbake. Er nå alkoholfri snart ett år, for meg funker det ikke å tro at jeg kan ta en pils eller to igjen.
Nå har jeg ikke lenger lyst på det heller.

Jeg kan si til deg at det blir bedre altså. Kunne aldri tenke meg å leve uten å noen ganger ta en utepils med venner, uten fest og uten rødvin til biffen min, men det er helt greit. Jeg har mye bedre tid, bedre samvittighet, bedre økonomi, under heletatt bedre liv. Det som gjør litt vondt er å ikke ha den sosiale arenaen med det lenger, men når alt kommer til alt var ikke det så mange ganger i året likevel, drakk stort sett hjemme alene sånn som deg.
Prøvde å slutte selv i mange år, klarte det 2-4 mnd et par ganger, men jeg måtte ha hjelp.

Hør på meg, søk hjelp før det er for seint, for det eskalerer raskere enn man tror.