View Single Post
Sitat av Jens1 Vis innlegg

På min gjeldsordning betaler jeg mindre og mindre hvert år, så alt overskuddet går ikke til kreditorene slik du sier. Ja, en er bundet til å følge avtalen. Men det som har litt betydning er hvis du skylder 2 millioner som du ikke får betalt ned så er det mye større sjanse for at kreditoren kommer med innvendinger på at en tar opp ett lån enn hvis en får dekket opp all skyld og gjeld?
Vis hele sitatet...
Igjen så kan jeg bare snakke om gjeldsordning generelt, hva du måtte ha av individuell ordning er ikke godt å si når du ikke forstår hva det er selv annet enn at det ikke er noe praksis for individuelle ordninger.

All inntekt utover dokumenterte boutgifter, livsoppholdsatser med eventuelt tillegg for barn og slikt for de som driver med denslags går til kreditorer. Dette er nedformet i "Lov om frivillig og tvungen gjeldsordning for privatpersoner" Gjeldsordningsloven. Betaler du mindre hvert år så er en helt naturlig årsak til det mindre inntekt. Det kan og være at du har betalt ned mer enn hva som ville vært normalt, f.eks arv. Det forandrer ikke bestemmelsene for en gjeldsordning.