View Single Post
Sitat av gulsaft Vis innlegg
Gratulerer! Jeg selv har 500k i året og fikk såvidt 1.6m

Vurderer ung ufør jeg også, hva gjorde du for å bli ufør?
Vis hele sitatet...
Takker

Hva jeg gjorde for å bli ufør? Forsøkte i 20 år å komme meg ut i ordinært arbeid, men klarte det ikke. Arbeidet da for luselønn i disse årene, så å si livsoppholdsats. Ellers har jeg isolert meg ganske mye. Nesten ikke vært ute på by'n, julebord eller deltatt på noe særlige sosiale hendelser i disse årene. Hatt veldig innskrenket vennekrets. Blir vel slik med sosial fobi og unnvikende personlighetsforstyrrelse, ble i alle fall slik for meg men kan ikke snakke for andre. Er vel ingen fasit regner jeg med. Vet ikke helt om en vil forsøke denne metoden frivillig?

Eneste jeg gjorde for å bli ufør var egentlig å prøve å komme meg ut i arbeid.

Hadde jeg kunnet hadde jeg byttet med en som faktisk arbeider og deltar i det sosiale livet. Ett kjapt regnestykke blir 250 000 kr x 20 = 5 000 000 kr pluss at en faktisk lever litt av livet. Da hadde jeg til og med sluppet og betalt rentene på lånet. Kunne jo cashet ut hele kjøpet da.

Hvorfor vil du bli ung ufør når du har en inntekt på 500 000 kr? Uten ung ufør får du jo mye bedre utbetalt...

Sitat av Yalla Vis innlegg
Kortversjon så fungerer gjeldsordning sånn at du betaler alt eventuelt overskudd etter dokumenterte boutgifter og livsopphold etter gjeldende satser over en 5 års periode. Hvor mye av gjelden du dekker opp er ikke avgjørende her. En gjeldsordning via namsmannen blir tinglyst hvilket betyr at alle kreditorer er like forpliktet og bundet til avtalen som den avtalen gjelder.
Vis hele sitatet...
På min gjeldsordning betaler jeg mindre og mindre hvert år, så alt overskuddet går ikke til kreditorene slik du sier. Ja, en er bundet til å følge avtalen. Men det som har litt betydning er hvis du skylder 2 millioner som du ikke får betalt ned så er det mye større sjanse for at kreditoren kommer med innvendinger på at en tar opp ett lån enn hvis en får dekket opp all skyld og gjeld?
Sist endret av Jens1; 19. september 2017 kl. 18:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.