View Single Post
Sitat av steili Vis innlegg
Hvis man godtar antakelsen om at høyere pris/mindre tilgjengelighet == lavere forbruk, så kan det vel forsvares å drive en kontinuerlig jakt på bakmennene for å drive tilgjengeligheten ned og dermed drive forbruket ned.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig, og jeg har da aldri argumentert for at de ikke skal gå etter bakmenn? Poenget mitt er at politiet ikke skal løpe de kriminelles ærend for å ta ned en person, i en strategi vi vet ikke fungerer. Ingen av landene der politiet har bestemt seg for å utføre/la smugling skje slik at stoff når markedet, har det hatt noen nevneverdig effekt. Derfor: hvorfor skal man godta et politiet oppfører seg som kriminelle når metoden ikke har noen effekt? Hadde det beviselig ført til mindre narkotika i sum i andre land der taktikken er brukt, så er det jo greit/man har en avveining, der har man ikke engang nå.

Om det ikke kommer klart fram, så har jeg ingenting imot at politiet tar bakmenn, om noen er det de som skal tas for å håndheve lovene - men for enhver pris, og enhver metode? For øvrig skjønner jeg ikke helt argumentasjonen deres: fordi politiet ikke bestemmer lovene, så kan de ikke klandres for feil ressursbruk når de har mange andre områder med politisk konsensus om større innsats, og tar ibruk metoder som etter alle solemerker ikke fungerer? Hva i alle dager..?
Sist endret av Xasma; 28. mai 2016 kl. 12:35.