View Single Post
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Er du svært ung eller?

Papirresepter ble brukt før e-resepter kom. Man fikk resepten skrevet på papir, og måtte levere dette papiret på apoteket.

Det var imidlertid mye tull med tapte resepter eller reseptforfalskning (kopier resepten, signer med legens signatur)
Vis hele sitatet...
Nei, er 30 men har alltid henta ut med digital resept. Har kanskje hørt om papir resept men mtp at det meste er digitalt så regner jeg med det ikke brukes mere.

Sitat av vindaloo Vis innlegg
Hvis vi forutsetter at medisinen brukes slik den er foreskrevet så burde jo sjansen for å havne i psykose også synke
betraktelig tenker jeg, men det kan være feil. For hvis dette er tilpasset riktig så er jo meningen at man skal ha en
så normal rytme som mulig med tanke på søvn og mat og det er jo bla. annet mangelen på søvn som ellers er en viktig
ingrediens i oppskriften til hvordan å bli sprø på speed.
Vis hele sitatet...
En kompis av meg bruker ADHD preparater og har opplevd å hallusinere. Men det var ett enkelttilfelle så tenker at om man har hatt en rusutløst psykose så er man kanskje litt i faresonen.
Kan legge til at kompisen min ikke har misbrukt medisinen sin eller noen andre rusmidler.