View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Ved å dra "konspirasjons-kortet" bekrefter du jo noe av poenget hans. Du fremstår lite villig til å bryte ut av etablerte kilder for å se et annet perspektiv. Du bruker et utvalg av vitenskapsfolk, siden slettes ikke alle vitenskapsfolk er enige om dette temaet. Mange av dem som er uenige blir sensurert eller nedprioritert hos f.eks Google, bannet fra Twitter o.l.

Hvordan kan man forresten forske på langsiktige bivirkninger av noe, før det har gått lang tid? F.eks kreftfare o.l, som man kanskje ikke ser resultatene av før f.eks 20 år?
Jeg syns det er helt innafor å være skeptisk til noe som pushes ut til hele verdens befolkning uten tilstrekkelig forskning, med masse sosialt press og skremselspropaganda rundt. Koronapass? Livesendte grafer øverst på alle nettaviser med dødstall og statistikk 24/7? Ikke rart folk blir desperate.
Men du får bare å kalle meg konspirasjonsteoretiker, (og evt "avskum") så slipper du å tenke noe mer på det. Det må tross alt være ganske intenst å tvile på noe som potensielt kan påvirke deg resten av livet, og det forstår jeg godt. Jeg håper det går bra med alle, men jeg må si det er ganske tydelig hvordan mange av dere coper veldig og tviholder på at dere har rett.
Vis hele sitatet...
Det er ganske fair å påpeke konspirasjonsteorier når de kommer frem. At du liker det dårlig er ditt problem. Andre liker f.eks. svada, hersketeknikker, hykleri og trolling dårlig.

Jeg vet ikke hva som er greia med at antivaksere ol. insisterer på å leke Galileo. Det er imponerende å holde på en overbevisning tross motstand, men ikke hvis den er totalt feil.