View Single Post
Har en kompis som er -veldig- hengt opp i akkurat dette, som heller ikke er gift.

Og hva som virker til å ligge i bunn av problemet hans er at han irriterer seg over at konen til f.eks Jeff Bezos eller Bill Gates får penger de "ikke fortjener" osv. Tror det er en sjalusi på "damer så snylter på suksessfulle milliardærer" o.l. Han mener også at det burde være en klausul bakt inn i ekteskap på generell basis.

Så jeg har argumentert med han flere ganger med dette og han gir seg aldri. I tilfelle din misnøye med at det ikke finnes angrerett stammer av samme grunner så er det noen veldig enkle svar å gi:

*Hvis du ikke er klar for å gifte deg, ikke gift deg.
*Hvis du ønsker særeie, inngå avtale om særeie.
*Dersom partner blir sur og vanskelig å forholde seg til dersom dette temaet røres, så er det sannsynligvis ikke riktig partner å gifte seg med.

Hvis man tenker at lover og regler er laget for Ola og Kari nordmann, som ikke er milliardærer, og at tanken med ekteskap er at man ikke skal skilles med det første, så er det heller ingen grunn til å lage lover og regler som tar høyde for at det gjennomsnittlige ekteskap gjelder fordeling av milliarder vis av penger.

Og forhåpentligvis så ønsker man faktisk at mans motpart klarer seg fint og kommer videre i livet etter en skilsmisse. Å være rikere enn sin motpart før ekteskapet bør faktisk ikke være et "våpen" som kan misbrukes senere i ekteskapet eller ved skilsmisse.

Og som en siste kommentar som nødvendigvis ikke gjelder deg TS, så er det ingen av oss som vet hvordan forholdene til skilte milliardærer er. Jeg tror personlig at Bill Gates ikke merker forskjell på 10, 20 eller 100 milliarder på konto, men jeg tror også at han er en person som ikke ønsker noe ondt mot sin tidligere kone og mor til egne barn; skulle jeg tippe så har han sikkert 100000 bedre ting å bruke hjernekraft på.

TS, med tanke på at du ikke er gift og at dette personlig ikke angår deg enda, kan jeg spørre hvorfor du bryr deg?
Sist endret av KrølleBølleBrur; 6. august 2022 kl. 07:11.